loading...
آموزش زبان عربی سوم راهنمایی
پوریا کریمی بازدید : 149 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

با سلام بزودی شاهد ترجمه ی همه ی درس های عربی سوم راهنمایی خواهید بود.

و امروز ترجمه ی درس اول آماده می باشد.

منتظر بقیه ی درس ها باشید.

 

 

برای رفتن به ادامه ی مطلب بر روی گزینه ی Download در پایین مطلب کلیک کنید.

 

ترجمه ی درس اول عربی سوم راهنمایی


 

 

- براي سليمان (ع) لشگر نيرومندي از انسان و پرنده و حيوان بود.
- روزي از روزها
- سليمان براي پرس و جو کردن لشگرش خارج شد ... پس با دقت نگاه کرد و پرسيد:
- هد هد کجاست ؟
- پرندگان: سروَر ما ! ... اکنون براي کاري رفت.
- سليمان (ع) از غيبت هد هد خشمگين شد.
- پس از ساعتها هد هد بازگشت.
- سليمان: اي هدهد کجا رفتي؟
- هدهد: اي سرور من! چيز عجيبي کشف کردم!
- چه کشف کردي؟
- زني را يافتم که در مملکت سبا فرمانروايي مي کند و لشگر نيرومند و بزرگي دارد و مردم در آن، خورشيد را مي پرستند و براي غير خدا سجده مي کنند.
- عجيب است ... آيا راست مي گويي؟
- بله ... بله ... سرور من.
- پس سليمان (ع) نامه اي براي ملکه «سبا » نوشت:
- ملکه: اين نامه ايست که مي خواهد دينمان را ترک کنيم.
- وزيران، ما نيرومند هستيم و ترسي بر ما نيست.
- ملکه: نه ... نه ... من به سوي او مي روم.
- همانا پادشاهان چون به شهري در آيند در آنجا فساد ايجاد مي کنند.
- سليمان: اي جماعت! من از شما تخت ملکه سبا را قبل از رسيدنش مي خواهم! سپس سليمان (ع) دستور ساختن قصري شيشه اي را بر روي آبهاي دريا دارد.
- ملکه در قصر شيشه اي:
- عجيب است ... اين تخت من است ... !
- اين آب است ... اين درياست ...!
- من اکنون غرق مي شوم ...!
- سليمان: نه ... نه ... اين شيشه است. آب نيست ... !!
- ملکه: اين معجزه است.
- پس به آسمان نگاه کرد و گفت:
- پروردگارا ! به درستي که من به خودم ظلم کردم. همراه سليمان به خداوند که پروردگار جهانيان است تسليم شدم.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام به بازدید کنندگان محترم. این وبلاگ متعلق به کلاس سوم مدرسه ی راهنمایی امام حسین (ع) اهواز می باشد و بیشتر مطالب این سایت مربوط به درس عربی سوم راهنمایی می باشد + دانلود نرم افزار,فیلم و آهنگ امیدواریم که از این سایت لدت ببرید. با تشکر مدیر سایت:پوریا کریمی-
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر چه مطالبی را در این سایت ببینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 98
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 31
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 112
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 311
  • بازدید سال : 1,246
  • بازدید کلی : 153,108
  • کدهای اختصاصی
    قفس دانلود فیلم